Home > Ervaringen > Heleen van de Wardt

Heleen van de Wardt

Maak kennis met de Business Manager Administration van Xella. Ze is verantwoordelijk voor de interne processen binnen Xella. Daarnaast vindt ze het belangrijk om zo min mogelijk in hokjes te denken in het leven. 

Kan je wat over jezelf vertellen, waar kom je vandaag, wat zijn je hobby’s?

‘Ik ben geboren en getogen in Veenendaal en heb hier heel mijn leven gewoond. Verder reis ik heel veel voor mijn eigen ontwikkeling. Vooral naar landen waar anderen niet heen gaan of een bepaald stigma omheen valt. Ik ben bijvoorbeeld naar Saudi-Arabië geweest voor de Formule 1 race. Ik ben een enorme fan van Formule 1, tennis en voetbal. Daarnaast vind ik het belangrijk om in mijn leven zo min mogelijk in hokjes te denken.’

Wat houdt jouw baan bij Xella in?

‘Mijn functie is vrij breed. Ik moet de interne processen en informatie op orde hebben voor de afdelingen sales en services. Mijn focus ligt bij het invoeren van prijzen tot documenten vastleggen én de communicatie tussen de afdelingen. Ik probeer ervoor te zorgen dat er duidelijkheid is. Het gevolg daarvan is dat er betere resultaten geboekt worden.’

Hoe vind je het om bij Xella te werken?

“Ik werk nu al 6 jaar bij Xella. Het is een onderneming waar héél veel mogelijk is als je zelf ideeën hebt en deze overtuigend kan overbrengen. Xella staat open voor het bewandelen van paden die nog niet bewandeld zijn. Dat is sinds kort onderdeel geworden van de cultuur binnen Xella. ”

Wat wordt de grootste uitdaging voor de sales and service performance advisor?

“De sales and service performance advisor gaat rapportages structureel delen en geeft duidelijke uitleg bij de rapportages. De uitdaging ligt bij het communiceren van de boodschap, zodat alle afdelingen de boodschap begrijpen zonder dat het als een bedreiging wordt gezien. Daarnaast is het ook van belang dat hij of zij de budgethouders tevreden stelt.”

Hoe is de samenwerking tussen jou en de sales and service advisor?

“In het begin gaan wij vrij intensief samenwerken. Na een paar maanden verwacht ik dat hij of zij 80% van de tijd zelfstandig werkt en een keer in de week mij op de hoogte houdt omtrent zijn werkzaamheden. De sales and service advisor werkt ook vaak samen met de budgethouders, account managers, supervisors de sales afdeling en managers bij Xella.”

Hoe is de sfeer bij Xella?

“De sfeer kan ik omschrijven als ‘een open sfeer’. Het is een no-nonsense cultuur en iedereen is vrij om zichzelf te zijn. Je voelt je snel onderdeel van het team bij Xella. Door de jaren heen zijn ze, binnen Xella, de communicatie aan het optimaliseren tussen afdelingen. Door een betere communicatie is er meer begrip gekomen tussen de afdelingen en dat heeft de sfeer enorm verbeterd.”

Wat kan Xella de sales and service performance advisor bieden?

“Xella is een uniek bedrijf binnen de bouwbranche. Wij zijn hét voorbeeld voor heel veel andere regio’s. Wij zijn dynamisch en het bedrijf geeft je veel vrijheid om paden te bewandelen. Daarnaast zijn wij continue bezig met het optimaliseren en dat geeft heel veel energie!”

Wat is jouw verwachting van de sales and service performance advisor? 

“De nadruk ligt op de marktkant en daar hebben we de laatste tijd weinig aandacht voor gehad. Ik verwacht dat de sales and service advisor een boodschap kan overbrengen op een ondersteunende en opbouwende manier én het inzicht heeft om de kern uit de vraag te achterhalen. Daarnaast vind ik het belangrijk dat hij of zij rust kan brengen in onze organisatie.”

Ben je benieuwd naar de functie van Sales And Service Advisor? Bekijk de vacature, of neem voor meer informatie contact op met Thomas Koeslag: 06-30108559. Hij vertelt je er graag meer over.