Home > Ervaringen > Peter Bohne

Peter Bohne

Peter Bohne (37) werkt als Service Manager bij Elopak. Hij vertelt ons meer over zijn werk, over het bedrijf Elopak en over de beschikbare vacature voor Service Engineer in zijn team.

Kan je wat over jezelf vertellen?
“Ik ben opgegroeid in de Flevopolder en woon samen met mijn vrouw en twee kinderen in Harderwijk. Mijn grote hobby naast mijn werk is wildwaterkanoën. Ik ben Service Manager bij Elopak voor de regio Benelux met afdelingsgebied Dairy+.”

Kan je wat vertellen over het bedrijf Elopak?
“Elopak is een leverancier van kartonnen verpakkingsmaterialen voor de drankenindustrie, zoals melk- en yoghurtpakken. We werken nauw samen met een machinebouwers uit Japan, en bouwen in Duitsland onze eigen machines. Ik ben werkzaam op de afdeling Service. Ik houd me dus samen met mijn team bezig met de installatie, het onderhoud en de verbetering van de machines. Ter versterking van dit team zijn wij op zoek naar een nieuwe Service Engineer.”

Sinds wanneer ben jij werkzaam bij Elopak?
“Ongeveer 15 jaar geleden ben ik bij Elopak begonnen als Service Engineer. Uiteindelijk ben ik doorgegroeid naar de functie van Service Manager, dit doe ik met veel plezier. Ik heb in de tijd dat ik bij Elopak werk veel mooie projecten mogen doen! Het is ontzettend leuk om te zien dat de verbeteringen die je samen met je team hebt doorgevoerd daadwerkelijk rendement opleveren. De waardering vanuit de klant is erg mooi.”

Hoe vond je het om als Service Engineer aan de slag te gaan?
“Toen ik als Service Engineer begon voelde ik mij meteen welkom! Ik werd gelijk meegenomen in het proces. Ondanks de hectiek van tijd tot tijd, was het voor mij een zeer leerzame en uitdagende functie. Ik heb nog steeds veel contact met de collega’s waarmee ik destijds een goede band heb opgebouwd. Ook heb ik veel contacten opgebouwd met buitenlandse monteurs.”

Hoe ziet een werkdag er voor een Service Engineer ongeveer uit?
“Als Service Engineer zal je ongeveer drie tot vier klanten krijgen waarbij je met een klein team alle vrijheid krijgt om het onderhoud aan de machines te organiseren en uit te voeren. Wanneer je een onderhoudsdag hebt begin je ‘s ochtends op locatie. Dan worden de onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd en gerapporteerd. Dit gebeurt altijd in teamverband, je werkt tijdens een onderhoudsdag samen met 2 tot 4 collega’s. Ons gehele team bestaat uit 15 medewerkers en we huren structureel extra hulp in bij het onderhoud. We kunnen allemaal op elkaar bouwen, we bellen regelmatig en helpen elkaar wanneer dat nodig is.”

Wat is de grootste uitdaging voor de Service Engineer?
“De vulmachine is een technisch uitdagende productielijn. De verschillende technieken die hierbij komen kijken zijn complex; het is vaak een combinatie van verschillende technieken zoals mechanisch, pneumatisch en servo. Het drinkkarton wordt gemaakt uit boompulp waardoor het een ‘levend’ product is, dit zorgt ervoor dat de afstelling van de machine erg nauw komt. Als je dan een klant helpt om de machine terug in productie te krijgen of een verbetering weet door te voeren waardoor het proces beter en stabieler functioneert is dat erg goed voor zowel Elopak als de klant. Dat is een leuke uitdaging!”

Wat heeft Elopak te bieden aan de toekomstige Service Engineer?
“Elopak is een fijne werkgever met goede secundaire arbeidsvoorwaarden. We bieden veel vrijheid en een uitdagende werkomgeving waarbij klantrelatie hoog in het vaandel staat. De technieken waar we momenteel mee bezig zijn, zijn vrij nieuw. We investeren in innovaties. Daardoor komen er allerlei verschillende technische aspecten aan bod, dit maakt het werk als Service Engineer uitdagend!”

Wil jij in het team van Peter aan de slag als Service Engineer? Bekijk de vacature of neem contact op met David Vink: 06-20455186.